| Time | Lecturer | Lecture title |
|---|---|---|
| 10:00– | Krisztina Zimányi, Dennis Gabor University | Digital Methodology Applied at DGU |
| Prof. Kaśka Porayska-Pomsta, University College London | Actioning Responsible AI and Education | |
| Prof. Piet Kommers, Twente University the Netherlands | STEAM as Thematic Didactic for a More Creative Problem Solving by Students | |
| 12:20–13:00 | Lunch Venue: Ground Floor | |
| 11:20- | Prof. György Molnár Enikő Nagy, PhD Dennis Gabor University |
Innovative robotics and artificial intelligence-based teaching methodologies and instructional technology options and solutions to support teaching and learning on the basis of higher education |
| Sonsoles López Pernas, PhD University of Eastern Finland | Educational Escape Rooms as Authentic Assessment Tools | |
| Csilla Stéger, PhD Pwc Hungary | What should education look like to be future-proof? | |
| 12:20–13:00 | Lunch Venue: Ground Floor | |
| 12:20–13:00 | Exhibition Venue: 2nd Floor Hall | |
| 13:00-14:45 | Sessions | |
| 14:45–15:00 | Coffee break - Venue: Ground floor | |
| 15:00-16:30 | Sessions |
| Time | Lecturer | Lecture title |
|---|---|---|
| 13:00– | Nóra Barnucz Dalma Lilla Dominek, PhD Ludovika University of Public Service |
AI-based research in higher education |
| Tamás Kigyós, Praktiwork Zrt. | Measuring Skills and Career Orientation with Digital Tools – Course Analytics and Forum Content Analysis What Artificial Intelligence in Education Does and Does Not Mean | |
| Zoltan Zakota Eszterházy Károly Catholic University György Molnár, PhD Óbuda University Zoltán Szűts, PhD Eszterházy Károly Catholic University |
Legal and Ethical Implications of Using AI in Education | |
| Richárd Ádám Vécsey, PhD | LLMs' Roles and Limitations in Education | |
| Benedek Hermán, Voovo | Transforming Learning Outcomes with Voovo: How Hungary’s Leading Medical Universities Implemented Spaced Retrieval Practice | |
| 14:45–15:00 | Coffee break - Venue: Ground floor | |
| 15:00- | Anisa Kirana Dini Ary, UIN Syarif Hidayatullah Jakarta, Indonesia Zulfiani S.Si. PhD , UIN Syarif Hidayatullah Jakarta, Indonesia |
Innovative E-Worksheets for Climate Change Education: Leveraging Guided Inquiry and Google Sites to Enhance Students' Critical Thinking Skills |
| Zoltán Miholics, Xeropan Attila Algharawi, Xeropan |
Leveraging AI to Transform Language Learning: Curriculum Design, Personalization, and Learner Empowerment in the Xeropan Platform | |
| Gergely Kovács, PhD XR | The Potential of XR, AI, and Digital Twins in Education | |
| Kinga Gyöngy, PhD Eötvös Loránd University | Insights into Parental Learning: Evaluating a MOOC Utilizing | |
| Tomaś Dragon, PhD Palacký University Olomouc, Faculty of Education, Department of Technical Education and Information Technology | Comparison of the effectiveness of online applications and traditional methods in teaching programming and developing computational thinking in secondary schools |
| Time | Lecturer | Lecture title |
|---|---|---|
| 13:00- | Dr. Papp-Danka Adrienn, Dr. Csikós Ádám Jaczina Fanni, Dr. Tóth Katalin Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem |
“MI-t érzel? MI-t gondolsz? MI-t használsz?” - Mesterséges intelligencia felmérés egyetemi oktatók és hallgatók körében |
| Dr. habil. Boronkai Dóra Dr. Maczó Edit, Gábor Dénes Egyetem DOKK kutatócsoport |
Az oktatóvideók pedagógiai hatékonyságának elméleti megközelítése | |
| Dr. Ollé János, Pannon Egyetem, Humántudományi Kar, Digitális Módszertani Intézet | AI alapú online kurzuskészítő alkalmazások oktatás-módszertani összehasonlító elemzése | |
| Bende Máté, Alternatív Közgazdasági Gimnázium | A mesterséges intelligencia használata a közép- és felsőfokú matematika oktatásban | |
| 14:45–15:00 | Coffee break - Venue: Ground floor | |
| 15:00- | Csányiné Guszter Lídia Noémi, Móra Ferenc Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, EGYMI | Algoritmikus gondolkodás fejlesztése robotokkal egy gyógypedagógiai intézményben |
| Ceglédi Szabolcs Barnucz Nóra Dr. Dominek Dalma Lilla Nemzeti Közszolgálati Egyetem |
Kreativitás vizsgálat a mesterséges intelligencia korában – Elméleti alapok és kiindulópontok | |
| Sugár Sára, Abacusan Stúdió | RIDE módszertan – a digitális bábszínház |
| Time | Lecturer | Lecture title |
|---|---|---|
| 13:00 | Dr. habil. Buda András, Debreceni Egyetem, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet | MI-t tudnak és MI-t nem a pedagógusok |
| Kapusi Vanessza, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Dr. Dominek Dalma Lilla, Nemzeti Közszolgálati Egyetem |
A mesterséges intelligencia integrációja a jelenléti oktatásban: elméleti alapok és gyakorlati kihívások | |
| Kovács Márk, Pannon Egyetem Humántudományi Kar Digitális Módszertani Intézet | Ki és mit tanítson az AI-ról? – Tanári kompetencia-térkép az AI tanításához | |
| Kepes-Végh Júlia, Nexius Learning | Nexius: A Nexius ökoszisztéma videótartalom-szerkesztő és lejátszó szoftvere | |
| 14:45–15:00 | Coffee break - Venue: Ground floor | |
| 15:00 | Dr. Molnárné Dr. László Andrea, Mynovamind | A megváltozott nyelvtanári szerepek az AI korában |
| Dr. Nagy Bálint (online), Dunaújvárosi Egyetem és Óbudai Egyetem Kocsó Edina, Gábor Dénes Egyetem és Dunaújvárosi Egyetem |
Hagyomány és megújulás a matematikaoktatásban: tapasztalatok és kihívások |
| Time | Lecturer | Lecture title |
|---|---|---|
| 13:00- | Dr. Rapos Nóra (online) Dr. Tókos Katalin Dr. habil. Lénárd Sándor Czető Krisztina Péter Petra Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar |
Az iskolai tanárképzők identitásváltozásának design-alapú vizsgálata |
| Dr. Horváth László, ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ, Mesterséges Intelligencia az Oktatásban Labor | Álmodnak-e a nagy nyelvi modellek konstruktivista osztálytermekről? Generatív MI modellek diszciplináris episztemológiai hiedelmeinek vizsgálata | |
| Dr. Bacsa-Bán Anetta, Kocsó Edina Gábor Dénes Egyetem DOKK kutatócsoport |
Oktatóvideók a felsőoktatásban: Hallgatói elvárások és preferenciák | |
| Dr. Somody Bernadette Dr. Kiss Valéria Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam és Jogtudományi Kar |
Mire jó egy digitális jelvény? Első tapasztalatok az ELTE jogi képzésének pilot projektjéből | |
| 14:45 | Kávészünet – Helyszín: Földszint közösségi tér |
A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk a legjobb felhasználói élmény biztosítására. A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni, mely beállítás bármikor megváltoztatható a böngésző beállításaiban. További információ